دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۵۰:۳۷

روش‌های پایش محیط‌زیست دریایی استاندارد می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش و اندازه‌گیری‌های میدانی دریایی گفت: روش‌های پایش محیط‌زیست دریایی در استان‌ها استاندارد می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، اولین کارگاه آموزشی کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش و اندازه‌گیری‌های میدانی دریایی به مدت 2 روز با هدف ارائه تجربیات کارشناسان استان‌های ساحلی، نحوه کنترل و تضمین کیفیت نتایج پایش، روش‌های نوین پایش زیست محیطی با حضور کارشناسان استان‌های ساحلی برگزار شد. پروین فرشچی با بیان اینکه به منظور یکسان‌سازی داده‌های به دست آمده در کلیه مناطق دریایی که در سیستم اداری به تفکیک استانی است، گفت: لازم دیده شد تا کارشناسان ضمن آشنایی مختصر با فعالیت‌ها و اقدامات صورت پذیرفته در هر استان نسبت به کالیبراسیون و تفاوت‌های موجود بین دستگاه‌های پرتابلی که استفاده می‌کنند آشنایی مختصری داشته باشند.

فرشچی با اشاره به اینکه این دوره در صورت امکان هر فصل و یا حداقل دو بار در سال برگزار می‌شود، اظهار داشت: کارشناسان حاضر باید به صورت ثابت در دوره‌ها حضور داشته باشند و انتقال دانش به همکاران استانی توسط این کارشناسان انجام می‌شود. معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه کلیه اقدامات لازم مربوط به پایش محیط‌زیست دریایی در استان‌ها را از طریق همین کارشناسان پیگیری می‌شود، گفت: معاونت دریایی ماهیانه به طور تصادفی از آزمایشگاه‌های دریایی یکی از استان‌ها بازدید و نسبت به صحت کالیبراسیون دستگاه‌ها مطمئن می‌شود. وی تصریح کرد: برگزاری مستمر چنین دوره‌هایی باعث افزایش دقت در انتخاب آزمایشگاه‌های معتمد دریایی می‌شود. فرشچی یادآور شد: کلیه اطلاعات و اقدامات صورت گرفته در زمینه محیط‌زیست دریایی به طور فصلی به صورت گزارش به معاونت محیط‌زیست دریایی ارسال می‌شود. گفتنی است، در این کارگاه 14 کارشناس از 7 استان ساحلی به همراه 6 کارشناس از معاونت دریایی حضور داشتند.



  کد خبر : 495
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :